مقایسه کردن telegram کانال تلگرام فوتبال

مقایسه کردن: telegram کانال تلگرام فوتبال لیونل مسی یامهدی عج Football Lionel mesi

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار پزشکی آلودگی هوا سه منبع مهم دارد

    آلودگی هوا را می‌توان به سه دسته کلی ورود ذرات آلاینده به هوا، زیاد کردن گازهای گلخانه‌ای و تخریب لایه اوزون تقسیم‌بندی کرد.

    آلودگی هوا سه منبع مهم دارد

    آلودگی هوا سه منبع مهم دارد

    عبارات مهم : انتشار

    آلودگی هوا را می توان به سه دسته کلی ورود ذرات آلاینده به هوا، زیاد کردن گازهای گلخانه ای و تخریب لایه اوزون تقسیم بندی کرد.

    به گزارش ایسنا، ذرات آلاینده هوا مشمول بر سرب، آزبست و گرد و خاک هست. سرب به سرعت می تواند وارد جریان خون شود. وجود سرب در خون باعث شکسته شدن گلبول های قرمز و کم کردن عمر طبیعی ۱۲۰ روزه آن ها می شود. در نتیجه، تعداد گلبول های قرمز خون کم می شود و کم خونی پدید می آید. سرب در بافت هایی چون عضلات، کبد، مغز و استخوان ها انباشته می شود.

    سرب سطح هوش (IQ) کودکان را کم کردن می دهد

    آلودگی هوا سه منبع مهم دارد

    سرب در استخوان ها جایگزین کلسیم می شود بنابراین افرادی که دچار مسمومیت سربی می شوند، استخوان های شکننده ای دارند. این عنوان به خاص در دوران سالمندی اثرات سوء بیشتری برجای خواهد گذاشت. کودکان بیش از بقیه در معرض خطر سرب هستند و سرب سطح هوش (IQ) آنان را به شکل چشم گیری کم کردن می دهد. وجود سرب در سوخت وسایل نقلیه موتوری باعث زیاد کردن میزان سرب در هوا می شود و امکان آسیب به سیستم عصبی، رشد فیزیکی و هوش کودکان را زیاد کردن می دهد. تحقیقات نشان داده اند که میزان بالای سرب در خون کودکان با عقب ماندگی ذهنی آنان ارتباط مستقیم دارد. بدهید منظور در بعضی مناطق جهان، استفاده از بنزین سرب دار ممنوع است.

    استفاده مکرر از ترمز ماشین باعث انتشار آزبست می شود

    آزبست ذره آلاینده دیگری است که وارد هوا می شود که به پنبه نسوز نیز معروف هست. آزبست نوعی سنگ معدنی است که جهت تهیه لباس های ضد حریق و مواد عایق از قبیل پشم شیشه، لنت ترمز و صفحه کلاچ مورد استفاده قرار می گیرد. ذرات ریز آزبست در محیط شهری در نایژه ها (قسمتی از دستگاه تنفسی) انباشته و منجر به مبتلا شدن به بیماری های ریوی و سرطان ریه می شود. به همین علت در بسیاری از کشورهای دنیا استفاده از آزبست در لنت ترمز و استفاده از پشم شیشه ممنوع شده است هست. استفاده مکرر از ترمز ماشین باعث انتشار آزبست در فضا می شود و در طولانی مدت، تاثیر خود را به صورت بیماری های ریوی و انواع سرطان ریه نشان می دهد.

    آلودگی هوا را می‌توان به سه دسته کلی ورود ذرات آلاینده به هوا، زیاد کردن گازهای گلخانه‌ای و تخریب لایه اوزون تقسیم‌بندی کرد.

    گرد و خاک ناقل بیماری است

    گرد و خاک از مواد آلوده کننده ای است که جهت سلامت بسیار زیان بار هست. گرد و خاک ممکن است ناقل میکروب ها، باکتری ها، قارچ ها، گرده های گیاه های و پشم حیوانات باشد و باعث تصویر العمل هایی فیزولوژیک در بعضی افراد شود و آبریزش بینی، التهاب پوست و حملات آسمی را در پی داشته باشد.

    انواع گازهای گلخانه ای

    گازهای گلخانه ای دسته دوم از آلودگی های هواست که گرما را به دام می اندازند و مانع برون رفت آن می شوند. مشابه همین کار به وسیله شیشه های پنجره های گلخانه جهت به دام انداختن گرما انجام می گیرد، جهت همین هم به این گازها گازهای گلخانه ای گفته می شود. گازهای گلخانه ای مشمول بر دی اکسید کربن (co۲)، متان (CH۴)، نیترواکساید (NO۲) هیدروفلوئوروکربن ها (HFC) فلوئوروکربن ها (PFC) و سولفورهگزافلوراید (SF۶) می شوند.

    آلودگی هوا سه منبع مهم دارد

    گازهای گلخانه ای بر اثر توسعه افراطی صنعتی انسان ایجاد می شوند. در سال۱۹۹۷ توافقنامه ای به منظور کم کردن تولید این گازها به نام « پیمان توکیو» شکل گرفت. تا سال ۲۰۰۵ امضای این توافقنامه اضطراری شد تا سال ۲۰۱۲، ۱۶۵ کشور دنیا آن را امضا کردند، ولی ایالات متحده و استرالیا از امضای آن سرباز زدند. آمریکا بالاترین سطح تولید گازهای گلخانه ای را دارد ولی امضای این توافقنامه را عامل از دست رفتن بسیاری از صنایع و مشاغل در کشورش می دانست و آن را نپذیرفت. کشور عزیزمان ایران در سال ۱۹۹۶ به این معاهده پیوست و در سال ۲۰۰۵ آن را امضاء کرد.

    دی اکسیدکربن به شکل خطرناکی اوضاع آب وهوایی دنیا را عوض کردن می دهد

    آلودگی هوا را می‌توان به سه دسته کلی ورود ذرات آلاینده به هوا، زیاد کردن گازهای گلخانه‌ای و تخریب لایه اوزون تقسیم‌بندی کرد.

    دی اکسید کربن یا گازکربنیک، گازی است بی رنگ، بی بو، با طعم کمی سوزاننده. این گاز در حقیقت سمی نیست ولی وجود مقادیر زیادی از آن درهوا، جای اکسیژن را می گیرد و باعث ایجاد مسمومیت می شود. سهم CO۲ در زیاد کردن گازهای گلخانه ای زمین حدود ۶۴ درصد هست. منابع زیاد کردن دی اکسیدکربن در زمین به ترتیب مشمول بر جنگل زدایی، مصرف زغال سنگ، مصرف نفت و احتراق گاز می شوند. دی اکسیدکربن به شکل خطرناکی اوضاع آب وهوایی دنیا را عوض کردن می دهد. سطوح بالای دی اکسید کربن، زیاد کردن و تسریع روند اسیدی شدن آب اقیانوس ها را در پی دارد که بخش قابل توجهی از حیات دریایی را نابود می کند و به زنجیره مواد غذایی آسیب شدید وارد می سازد.

    برخی متخصصان عقیده دارند که باید قوانینی وضع شوند که قیمت کالاها و خدمات، هزینه های مخرب زیست محیطی آن ها را نیز مشمول بر شود. بسیاری از محصولاتی که مردم مصرف می کنند و خدماتی که از آن بهره می برند باعث تولید co۲ می شود و هزینه هایی را بر محیط زیست تحمیل می کند. در واقع مردم جهت قیمتی که جهت کالاها و خدمات می پردازند، سهم مربوط به تولید co۲ را پرداخت نمی کنند.

    آلودگی هوا سه منبع مهم دارد

    حدود ۷۵ درصد از کل انتشار گاز متان مربوط به گاوها است

    متان، دومین گاز گلخانه ای مهم است که ۱۹ درصد در زیاد کردن گازهای گلخانه ای زمین سهم دارد. بعضی گیاه های از قبیل برنج ( شالیزارها) باعث آزادسازی مقادیر زیادی گاز گلخانه ای متان در جو می شوند و بخش عمده ای از گاز متان ناشی از کشتزارهای برنج در دنیا و به خاص شرق آسیاست. همچنین، علوفه حاوی سلولز در شکم حیوانات نشخوار کننده (گاو، گوسفند، شتر، بز و بوفالو) باعث آزادسازی گاز متان در جو می شود. جالب است که حدود ۷۵ درصد از کل انتشار گاز متان مربوط به گاوها است.

    دی اکسیدنیتروژن جهت سیستم تنفسی انسان زیان بخش است و می تواند باعث مبتلا شدن به بعضی سرطان ها شود. No۲ باعث بارش باران های اسیدی، تخریب لایه اوزون و تخریب گونه های گیاهی می شود. نیروگاه ها، کارخانجات، دیگ های بخار صنعتی، منزل ها، اماکن شهری و موتور وسایل نقلیه، با تولید دی اکسید نیتروژن، دی اکسید گوگرد و گازهای دیگر هوا را آلوده می کنند. این گازهای زیان بخش در بالای جو تجمع می کنند. انباشت این ذرات آلاینده زیاد در مناطق صنعتی دنیا مشاهده می شود و ممکن است در جایی غیر از محل تولید آن ها باعث بارش باران اسیدی شود.

    لایه اوزون چیست؟

    اتمسفر یا جو، لایه هوای بالای کره زمین است که از گازهای مختلفی تشکیل شده است هست. جو دارای یک لایه محافظتی است که به طور عمده از اوزون تشکیل شده است هست. این نوار نازک آبی رنگ، حیات زمین را تضمین می کند. ضخامت این لایه بسته به دمای هوا تفاوت دارد و در استوا ۲۵ کیلومتر و در قطب ۱۵ کیلومتر هست. لایه اوزون مانع از تابش اشعه زیان بخش فرابنفش خورشید می شود. این اشعه می تواند انواع سرطان به خاص سرطان پوست را در انسان ایجاد کند.

    با سوراخ شدن لایه اوزون، سرطان پوست زیاد رواج یافته است

    بر اساس کتاب ورزش و محیط زیست، به کارگیری موادی چون کلوفولئوروکربن ها در اسپری ها، یخچال ها و کپسول های اطفاء حریق، جهت نخستین بار در دهه 80 میلادی منجر به کم کردن چشمگیر ضخامت لایه اوزون شد که از آن به عنوان سوراخ شدن لایه اوزون یاد می شود. با سوراخ شدن لایه اوزون، سرطان پوست زیاد رواج یافته است که زیاد افراد دارای پوست سفید و روشن را مبتلا می سازد. تخریب لایه اوزون باعث کم کردن تولیدات کشاورزی، نابودی زنجیره غذایی در اقیانوس ها، تغییرات آب و هوایی ،از بین رفتن سلامت انسان بر اثر مبتلا شدن به سرطان پوست، آب مروارید، بیماری های چشمی، تخریب سیستم ایمنی و… می شود.

    گاز کلرفلوئوروکربن در گاز یخچال ، کولرگازی، شارژ کولر ماشین همچنین قوطی های اسپری مانند ادکلن ها، خوشبوکننده ها و حشره کش ها مورد استفاده قرار می گیرد و هنوز هم در بعضی کشورهای در حال توسعه استفاده می شود. این گاز که حدود ۱۰۰ سال وقت مورد نیاز است تا تجزیه شود، بعد از انتشار در هوا اوج می رود و لایه اوزون را تخریب می کند. به کشورهای در حال توسعه تا سال ۲۰۱۰ وقت داده شده است بود تا تولید کلروفلوئورو کربن را متوقف کنند با این حال هنوز این ماده تولید می شود و در بازار سیاه به فروش می رسد.

    واژه های کلیدی: انتشار | گلخانه | استفاده | تولید گاز | سرطان ریه | سرطان پوست | سرطان پوست | انواع سرطان | دی اکسید کربن


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار